Heb het leven lief……

Gisteren was de eerste dag van de gay pride in Amsterdam. Omdat ik met vrienden had afgesproken ben ik op de fiets (applaus voor mezelf!!) naar Amsterdam gegaan. Voor ik me bij ‘de groep’ voegde, ben ik eerst naar het Rembrandtplein gegaan, waar rond 8 uur Liesbeth List en Ramses Shaffy zouden optreden.

Al jaren ben ik een groot liefhebber van deze Iconen van de Nederlandse Muziekwereld en ondanks de technische problemen gisteren (wat is het toch een vakvrouw) werd het een mooi optreden. Eerst La List solo en als pièce de résistance een aantal nummers met Ramses.

Prachtig vond ik het om te zien hoe hij -daar waar nodig- geholpen werd door Liesbeth List. Zodra hij wist wat hij moest zingen was hij er weer in vol ornaat; de stem is er absoluut nog! Mooi om te zien hoe liefdevol dat samenspel ging; geen gehaast en als hij de eerste zin niet wist dan zette zij hem in en nam hij het over. Het ontroerde me hoe soepel die hulp ging en hoe Ramses stond te genieten.

Toen ze Pastorale begonnen te zingen, één van mijn favoriete nummers, drong er een zonnestraal tussen twee bomen door, precies op mijn gezicht. Alsof ik nog niet ontroerd genoeg was….

Ik vond het heel speciaal: Liesbeth en Ramses nog een keer samen te mogen zien optreden; mijn favoriete nummer te horen en dan ook nog de zeer toepasselijke zonnestraal op mijn gezicht.

Dankjewel; het was een prachtig kadotje om mijn vakantie mee te beginnen!

7 Reacties so far »

  1. 1

    Marca said,

    dat klinkt als een mooi cadeau! fijn zo’n bijzonder begin van je vakantie.

  2. 2

    maup said,

    wat klinkt dat fijn. geweldig dat je het zo hebt beleefd.

  3. 3

    Liesbeth said,

    wat prachtig zeg, dat heb je maar mooi weer gezien, die twee iconen

  4. 4

    yvonnep said,

    Bijzonder… als meisje van 15 waren zij mijn grote helden… ik zeurde mijn ouders gek om naar een concert te mogen. Fantastisch. Natuurlijk was ik verliefd op Ramses en wilde ik me kleden als Liesbeth. Het heeft wat strijd gegeven. Fijn dat je zo genoot.

  5. 5

    maup said,

    “Het heeft wat strijd gegeven.”
    Grijns, wat een heerlijk ambigue opmerking. Wie streed? L of R? Of Y? Iedereen?

  6. 6

    Jehanne said,

    Ik lees dit nu pas. Wist je dat wij met ons koor een geweldige Pastorale zingen. Al zeg ik het zelf: we staan elke keer met kippevel te zingen, lekker….

  7. 7

    Dettie said,

    En ik lees met kippenvel dit verhaal van E-mile.
    Ramses ontroert altijd! En wat mooi net die zonnestraal… prachtig E-mile.


Comment RSS · TrackBack URI

Plaats een reactie