zeven pounds

Zo, gelijk de spreekwoordelijke koe maar bij de horens vatten en een blogje over de film die we gisteravond hebben gezien.

Dat was zeven pounds; de nieuwe kaskraker met Will Smith in de hoofdrol.

Ik had me er best veel van voorgesteld: Will Smith kan een goede rol neerzetten (zoals bijvoorbeeld bleek in I Am Legend) en de trailers waren veelbelovend mysterieus.

Helaas kwamen we bedrogen uit en vonden we dit beiden één van de slechtere films van de afgelopen maanden (en we zien er best veel hoor!).

De film is vreselijk traag; in het begin erg vaag en vervolgens erg voorspelbaar. Het eind (waarin het even dreigt interessant te worden) doet een beetje afgeraffeld aan; alsof men er ineens achter kwam dat de tijd bijna om was en men het einde dus maar even in 10 minuten gepropt heeft.

Eigenlijk was alleen de vegetarische Deense Dog de moeite waard….. (eet alleen gestoomde broccoli en tofu).

Het gebeurd me niet snel, maar ik moet bekennen dat ik zelfs een paar keer in slaap dreigde te vallen. Dat is voor mij (in de bioscoop) echt uniek!

Nee, ik vind dit geen aanrader. Maar misschien ligt het aan mij (of in dit geval aan ons; Wolf vond ‘m ook niet zo interessant) en vind jij ‘m wel goed? Laat het me vooral weten als je er heen bent geweest!

3 Reacties so far »

  1. 1

    yvonnep said,

    ja, dahag, als jij er zo over schrijft, ga ik wel ergens anders heen. Coraline binnenkort bijvoorbeeld!

  2. 2

    maup said,

    haha, wat zij zegt. ik ga de laatste tijd al zo weinig naar de film en dan zeker naar zo’n afrader …

  3. 3

    Sirius said,

    Ik vond dit net één van de betere films van de afgelopen maanden. Er zat enorm veel diepgang in de film. Zo ook de symboliek van de Duitse (niet Deense) dog. Een mens die voor God wilt spelen en er ook effectief in slaagt…


Comment RSS · TrackBack URI

Geef een reactie

